Kisah Forex Trader Malaysia


Pengalaman dan Kisah nyata ku Menjadi Master Forex Trader. Pengalaman dalam dunia investasi khususnya FOREX saya menambahkan kira-kira pada bulan juni 2010 coba coba coba baca buku baca FOREX di gramedia cuma numpang baca deh deh Kebetulan waktu ke gramedia saya bersama Pacar so sweet saat asyik membaca lagi serius pacar ku mengatakan apa maz itu palsu alias saya tapi saya cuek bebek saja sampai - sampai dia bosan nungguin saya membaca hahaha memang sebelum saya mengerti dan mengenal dunia FOREX saya lebih dulu mengenal PTC-PTR-PTS dan sebagainya. , Karena katanya banyak orang yang sukses dengan bisnis itu memang banyak yang sukses tapi saya kurang beruntung tanpa saya sadari ternyata untuk dollar di PTC-PTR-PTS dan sebagainya itu sangat lama dan sangat menguras tenaga dan emosi kayak kuli saja hehehe dan akhirnya saya tinggalkan. Setelah numpang baca di gramedia terima kasih gramediam saya mencoba untuk membuka akun FOREX di MARKETIVA karena di marke Tiva kita akan mendapatkan bonus 5 USD untuk trading suka yang gratis neh Berbekal panduan yang sekilas saya baca saya pun ORDER POSISI sembarangan alias membabi buta yang penting utama, karena saya pikir kalau tidak BUY pasti SELL Karena pilihan transaksi di forex cuma dua yaitu BUY atau SELL mudah bukan dengan prinsip seperti itu ternyata saya mengalami LOSS untung gratis hehehe. Tapi saya tidak pernah patah semangat meski telah mengalami LOSE karena saya yakin INVESTASI FOREX bukan hal yang biasa saya kumpulkan semua refrensi dari internet dan saya tentang forex lebih dalam lagi Setelah mendapat Ilmu yang sedikit aku baca, sayaatas untuk membuka akun baru lagi di marketiva agar bisa bonus lagi 5 USD dan melakukan deposit sebesar 10 USD, tapi apa yang ada rekening saya di banned karena punya lebih dari satu akun marketiva Setelah menghubungi CS ternyata saya di maafkan Dan akun saya bisa selesai. Setekah beres saya Eli PC HP modem smart walaupun duitnya ngutang kenapa saya berani berhutang ke teman saya karena saya ke PDan setelah belajar foreng dengan referensi yang saya dapatkan di internet dan berpikir akan cepat kembali modal Semuanya lengkap PC HP modem Modal 15 USD tinggal mainnya saya pikir Setelah mulai bermain Ternyata semua tidak sesuai rencana alias GATOT gagal total untuk akses TOOLS forex atau PLATFORM MARKETIVA dimana tempat kita bertransaksi diperlukan koneksi yang STABIL Alhasil dengan sisa uang yang ada saya bertransaksi di warnet lagi PC pun nganggur sampai berdebu Lama bermain modal saya bertambah menjadi 19 USD dari 15 USD wah semangat rasanya tapi itu tidak bertahan lama Ke esokan saya transaksi - 11 USD karena saya tidak menutup transaksi sewakutu transaksi di malam hari dan memang sengaja tidak tutup karena pada waktu itu saya - 2 USD Saya pikir eman - eman jadi Saya biarkan karena saya kurang berpengalaman akhirnya tutup t Ransaksi itu sampai - 11 USD Setelah kejadian itu permainan forex ku sudah tidak sehat, pesan posisi membabi buta ditambah HUTANG yang di tagih - tagih sama teman paraaaah dan saya mengalami kegagalan ke dua penuh dengan baru dan ditambah ORANG TUA ku selalu meMARAHI saya setiap hari Karena saya TIDAK BEKERJA alias PENGANGGURAN dan lagi aku di OLOK - OLOK sama sensor seraya bilang ngapain kamu main kerja di warnet karena belum tentu bisa di cairkan uangnya hiks hiks tapi aku tidak pernah berada shalat dan berlaku OLOKan dengan senyuman emmmuach so sweet. Berpikir benda Harga saya tinggal PC HP Rp 50 000 wah lengkap banget hahaha Pikiran mulai jernih dan tertuju pada HP smart ku yang gratis internet selama tiga bulan Saya pikir cari TEMAN SEBANYAK - BANYAAAAKNYA dalam bidang foreng melalui FACEBOOKS Wah ternyata banyak sekali, akhirnya saya meminta teman semua yang Ada dari grup forex satu ke grup yang lain ampek mau putus neh jari Alhasil saya mene Mukan teman yang baaaaik hati namanya panggil saja bunga wahahaha kayak berita pemerkosaan saja, asthaugfirullah Dari ilmu teori - teori yang saya masukan setelah mengalami kegagalan yang ke dua Saya tanyakan semua unek - unek saya yang telah saya baca mengenai forex dan temaan baru ku menjawab semua pertanyaanku Dan sekecil apapun pertanyaanku Lama saling mengenal di facebook sampai - sampai saya curhat kalau saya LOSE dan memiliki HUTANG dan PENGANGGURAN wah dah neh saya dengan kejadian yang aku alami akhirnya dia membantu saya dan sayapun pergi merantu ke pulau sebrang dengan uang Rp 800.000 yang dia transfer Ke rekeningku untuk mengunjunginya sekaligus BELAJAR dan BEKERJA karena dia mempunyai investor investor forex Nah disanalah aku belajar tentang FOREX sampai saya menjadi bisa dan tau tentang arah pergerakan pasar dan sebagainya. Kisah seorang Trader Forex. Membaca atawa nonton TV tentang Rupiah lawan USD dan Ringgit lawan USD, jadi sedikit deg-deg yang Tapi cuma sed Ikit lha wong gak punya simpanan dana dalm bentuk ringgit, apalagi dolar AS deg-deg sebuah soalnya harga tahu tempe bakal naik gimana enggak makanan sederhana nan tradisional tapi bahan bakunya internasional. Tapi kondisi ini sangat ramping para pemain valas, baik yang online maupun Offline Semakin volatil semakin seru Semakin berpeluang bisa fulus. Konon, seperti yang diberitakan disebuah media online, setidak ada beberapa hal yang menyebabkan dunia keuangan atau keuangan dunia mengalami gonjang-ganjing yaitu USD yang menguat secara cepat, pelemahan harga komoditas mengatasi BBM dan Batubara Moneter China untuk mendorong pertumbuhan ekonominya Apa yang dilakukan pemerintah China dalam bidang ekonomi dan moneter sudah mulai mempengaruhi pergerakan ekonomi dunia Kata orang, raksasa baru akan muncul, digantikan dominasi Eropa dan Amerika. Di negeri ini, ramai dibicarakan salah satu penyebab melambatnya ekonomi di Republik Ini masih rendahnya penye Rapan anggaran pemerintah, di daerah Tahun 2015 akan berakhir 4 bulan lagi, tapi serapan anggaran masih di kisaran 30 katanya Tapi menurut data Kemendagri per 30 Juni 2015, serapan rata-rata di 34 propinsi baru 25.Ya tapi apa harganya ya antara serrano anggaran Yang telat, ekonomi melambat dan rupiah yang terjerembab melawan dolar Satu lagi tuh, apa ini PM Malaysia dengan terpuruknya Ringgit melawan USD. Yang punya ide boleh komen biar rame. Banyak orang cerita tentang bisnis usaha, dagang dan lainnya dengan menggunakan istilah utama Seorang teman bertanya , Lagi main apa nih ajak-ajak kita donk yang ditanya aja, lagi main beras nih, kemarin ambil dari Karawang 120 ton. Terkadang kita menggunakan istilah yang lebih prokem untuk melembutkan atau menyamarkan suatu aktifitas, agar tidak terlihat terlalu serius, terlalu rendah atau Bahkan terlalu keren Mau dibilang dagang, nanti kesannya pedagang asongan Mau dibilang usaha, nanti diledekin kayak sudah jadi pengusaha Besar aja Mau dibilang bisnis, malu karena nilainya yang belum besar-besar amat sayang kita sadari dengan menggunakan istilah itu akan ikutan pikiran bawah sadar kita, juga pikiran sadar kita bahkan sampai memerankan tindakan, perilaku dan kebiasaan kita. Saya salah satu contohnya, seusai Usaha jualan air kemasan, kalau ada temen yang nanya selalu saya bilang, ya mumpung saat ini status saya masih kerja, buat belajar, persiapan nanti kalau sudah ndak kerja lagi atau Buat kegiatan istri saya, biar belajar dagang, nanti kalau sudah nggak disini sudah mengerti Bagaimana caranya berdagang jawab merendah yang cukup klise. Akhirnya setelah 2 tahun dijalani, apa yang didapat Yang kita bisa sama seperti yang saya katakan saat ditanya orang tua, yang belajar ada dua, yaitu belajar hasilnya saya bisa pelajaran dan kegiatan istri saya hasilnya ya istri Saya sibuk dan capek. Sekarang saya masuk ke dunia trading Forex, dan sudah lumayan setengah dengan grafik akhir merugi K Enapa. Ini kutipan dari blognya pak William Perkasa Mungkin karena pengertian dan pengetahuan tentang forex kita yang sedikit itu tidak juga, ataukah karena kita baru kenal konsep investasi ini mungkin tidak juga atau karena kita tidak percaya dengan kemampuan kita agar kami bisa berinvestasi forex ini kepada orang Lain agar berhasil dan tidak juga Intinya agar berhasil dibisnis ini kita harus memahami konsep bisnis ini Ingat di forex kita investasi bukan main forex Jangan investasi di forex dibuat mainan Ini lah yg utama yg dibuat disini selalu merugi karena dibuat mainan Yach gimana yang namanya Mainan pasti tidak diseriusi, sudah siap kah kita operasi bisnis investasi ini kalau tidak abaikan saja thread ini jgn dibaca karena investasi ini tidak cocok dengan ANDA. Dihadapan teman-teman, saya masih menggunakan istilah main Forex, atau hal Forex itu mainan anak lelaki. Astaghfirulloh Ternyata selama ini saya masih main main-main. Appril 2008 sebulan Selepas kelahiran anak sulongku Arif Zakwan Aku mula terjebak dengan dunia memorex Cuma setan aku tidak memulakan pengeluh aku dalam bidang ini dengan mencari seseorang yang bisa aku jadikan mentor untuk membuat aku seorang Forex Trader aku ingat lagi posisi terbuka aku yang pertama, waktunya itu di Easy Forex Terus jerasil real account Dalam hati demo tak mainla Klik jerit Rp60 Padanengan permukaan aku aku teruskan juga percubaan Tapi selepas berkali kali kena margin call barula terasa nak cari Sifu minta tujuk ajar. Julai 2008 aku gabung kelas apprentice rapidFXCapita l belajar dasar jer Adaler Sedikit perubahan tapi masih lagi kena Margin Call Aku redah juga terus menerus setiap bulan lebih dari RM 1000 Dis 2008 aku da tak boleh tahan Aku bergabung lagi kelas di Angerik Mall Shah Alam Kelolaan Sifu Roslan. Tunjuk ajar Musa cukup jelas Kalu sapa nak pergi Kelas nih aku sokong penuh itu aku dapati trading aku semakin membunuh tak sampai minggu ekuitas sudah dua kali Wah wah sudah bisa berangan jadi olang kaya ini macam Tapi apakan daya USD belum jadi RM Aku didatangi margin call lagi Malam 4 jun 2009 kerana terlalu aku tertekan Dopod 385 dan handphone bini aku hancur aku hempas nasib baik aku tak pecahkan cermin kereta Di tarikh itu juga Tersedar bahawa selama ini aku sudah jauh tersimpang dari konsep Forex Trading yang sebenarnya aku gagal mengawal perasaan tamak dan baran syukur pada Allah kerana disalahkan aku dari sikap trading yang seumpama berjudi yang memudaratkan sekarang aku kembali seperti mana aku bermula, trading dengan rasional dan money management Yang sepatutnya Kepada trader semua percayalah jangan mencuba apa yang aku cuba buat. Remember We are Trader not Gambler Kenapa aku kata macam atastu Kuba baca disiplin trading yang diserapkan oleh Bro kita sorang nih aku pon sokong sapa nak ikut cara dia. Perkara tergila yang pernah aku Lakukanlah menampor budak kecik dalam gambor nih sebab mengacau aku tengah trading Sampai sekaran G aku rasa bersalah. Tempat Sembang. Tempat Bagus Untuk Trader. Saturday, 20 Juni 2009. salam semua mesti ramai yg mengharapkan cerita yg hebat dlm tajuk ni sampai buka bawah tajuk brainstorming maap bebanyak ler kecewa korang kalini nanti korang tau la ok cheers cerita Ni tak detail sangat setakat perjalanan dan pengalaman sama macam korang jugak dan semua trader2 forex, pada aku aku tau apa2 pun pasal forex tak pernah ujud dlm kepala aku yg forex ni boleh trade pakai internet boleh depo, boleh tarik sesuatu yg terlalu bagus untuk menjadi Benar sebagai seorang yg berpendidikan rendah, semestinya aku baik-baik saja untuk semua orang yang berunsur terlalu baik untuk menjadi kenyataan ni awal tahun 2006 sorang jiran aku bercerita tentang platform forex, marketiva dan northfinance semestinya aku berminat karena aku dah dapat kenal seorang pedagang yang bertualang pasang Sendiri yg aku betul2 nak tau masa tu adalah depo dan withdraw sebab topik tu yg menjadi penghalang aku dari mendekat forex ni Masa tu la aku belajar kenal dengan e-currency e-gold ini pilihan ramai pada masa tu tak lama lepas tu, minat dah timbul tapi pengalaman takde ilmu apatah lagi aku buat tawaran jiran tu aku nak kasi dia modal total rm16k dgn akad, Kerugian dibenarkan adalah 6k 10k jgn jejas setelah depers dituntut, sebijik akaun di buka di northfinance depo penarikan metode adalah e-gold tak payah cerita panjang, beberapa bulan pertama, dlm 4 ribu berjaya diwithdraw lepas tu akaun keras dan tak lama kemudian MC jiran aku tu cabut Hilang sampai sekarang seiring dengan pembukaan akaun nothfinance tu, aku buka juga akaun demo utk aku main2 akaun hidup tu aku cuma dpt tgk bila gi rumah jiran aku tu je bila akaun hidup tu MC, akaun demo aku dah ganda apa cerita dengan ilmu yg cetek dari Akaun demo tu la modal aku untuk terus bertrading forex mendaftar la aku dengan marketiva pada awal 2007 tonggang terbalek aku kat sana sempat la berkenalan dan berym dengan beberapa trader disana otai2 spt anuarinvestor, greathafiz, sirn Oon, agnespudding, hanif, nasir, zuljaala byk lagi la otai2 ni memang dah ada disana pertama aku masuk chat room tah tahun bila dorang mulai trading aku pun tak tau agnespudding tu la yg brilian aku pada strategi strategi tq banget2 walaupun aku tak ikut strategi dia Minda aku dah terbuka pada strategi biasa la trader baru untung dan rugi silih berganti macam2 cara diguna segala indi amek segala ebook dibaca tapi masih sama lama kelamaan aku dah nampak camna nak elak rugi selangkah besar modal dan perdagangan halus2 tapi ada masalah lain kat mv takomb buka Lebih dari 50pos termasuk pending order chehh cam hampeh camni punya syarat pun ada kat tnc takde lak sebut aku akuara kuara duit aku dari sana lagi apa saja datang nak penarikan bkn main payah layanan macam aku ni pencuri setiap kali penarikan mundur ujian sesi soalsiasat yg panjang 2008 Tiba2 muncul broker baru liteforex boleh depo pakai localbank saat yg paling aku tunggu semua dana dari mv aku pindahkan ke broker baru tu Selamat betul boleh guna lokal depo penarikan pun takde kena soalsiasat sampai 4 akaun aku bukak kat broker baru tu kusangka panas ke kepetang, rupanya hujan ditgh hari bila ramai yg masuk lite, masalah pun timbul datang dari dah dah Akaun affiliate aku kena hapus pun IB takleh buat apa profit kena hapus pun IB takleh buat apa atau taknak buat apa2 datang pulak instaforex tgh2 aku panas dgn lite masuk2 dgn iklan bergegar2 aku mintak broker tu lantik lokal IB kat forum setakat iklan je gegar2, aku pun Boleh memeranjatkannya 4 IB broker tu lantik otai yg lama aku kenal, anuarinvestor dan greathafiz jadi antara IB yg dilantik sepantas kilat aku daftar dengan broker baru tu depo sikit2 mana yg ada pindahkan dana dari akaun liteforex tnggal 1 je akaun yg aktif di liteforex puas hati Aku hehe kerjaya forex dah mula ganti kerjaya lain tumpuan pada forex lah dah lebih dari 60 dari lain2 aku dah fulltimer forex dan kerjaya lain Sebagai partime aku ni jenis yg tak komplen banyak layankan je la berapa bisa tu la makan mujur juga aku tak tinggalkan kerja lama untuk jadi fulltimer bulan 8 2008 bencana tsunami indonesia kecelakaan di indonesia selamat ulang tahun yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Satu 7 akaun MC secara mendadak usaha aku selama ni lenyap depan mata tahun berganti 2009 menjelma trauma market crash masih belum reda modal dah mengecil, penghasilan dari kerja lain pun semakin malap aku mula hilang punca dinding didepan, gaung dibelakang aku tak mampu bertahan kalau market crash Lagi aku tak nampak dari mana aku nak depo kalau akaun aku licin semua aku mula tercari2 cara utk bertahan kalau berlaku market crash aku mesti dapatkan juga cara tu keluarga aku jadi taruhan cuma aku harapan menyara keluarga aku tak boleh gagal sepajang 2009 belum berlaku kegilaan cuma beberapa Pasangan keluar dari jangkauan akaun dah betambah semula dapat balek 8 akaun meski 5 darinya akaun cilik semakin lama, perjalana N forex tak jadi semakin mudah data sentiasa berubah tiada lagi pola tetap utk diraih tiada lagi pair2 jinak utk main tembak2 pip alang2 ganas, aku perpaling pada emas akaun yang bertambah lagi hanya mengalaman yg menjadi guru kawan2 menjadi cabaran keluarga pembakar emas emas belum pernah terancam betul La orang kata pengalaman tu guru terbaik yg pahitnya, kosnya amat tinggi dia x3 aku bersyukur merasa pasar crash tahun lepas ni, kedatangannya akan kusambut inyaallah tekad ku bulat dinding kupanjat, gaung ku seberangi kerana aku, tak ada pilihan lagi buat semua forex adalah kerjaya Sama seperti yang lain mungkin sedikit gramour tapi tak seindah mana. Posted in fulltime trader by munir hayon. MenjadiTrader - Liku-liku Seorang Pedagang Matawang. Sekiranya anda seorang trader forex yang masih baru, anda mungkin tidak berapa faham apa dan bagaimana nak use leverage di dalam Forex trading ni Jangan risau, lama-lama nanti anda akan faham kegunaan leverage ini Sekiranya anda betul-betul memahami topik berkenaan manajemen risiko Senang cerita, sekiranya modal akaun trading anda kecil, leverage ini sangat membantu. Setakat broker yang saya pernah guna, leverage paling besar yang saya pernah jumpa adalah 1 2000 Itu pun ada syarat-syarat tertentu yang Agak memeningkan lagunya syarat-syarat itu penting karena semakin tinggi leverage, semakin tinggi resiko dan semakin tinggi profit yang potensi anda akan dapat. Baru-baru ini, aku dihubungi oleh satu broker yang aku pernah dengar cuma belum pernah guna Hairan jugak aku macam mana affiliate Manager ni boleh hubungi aku lewat no telefon Whatsapp aku dan diorang ni pulak indonesia Apa pun, baru-baru ini aku masuk ke Indonesia untuk bercuti memang menarik dapat mengunjungi tempat orang dan melihat suasana yang sangat berlainan dari negara sendiri Disebabkan usaha manager Yang dikirimin berhubung dengan aku, aku pun mendaftar la satu akaun dengan broker ni. Biasany A bila aku tengok broker ni, aku akan tengok jenis-jenis akaun yang broker ni boleh tawarkan.3 Jenis Akaun ForexMart. Apa yang menarik perhatian aku adalah maksimal leverage is 1 5000 Sangat dahsyat. Seperti biasa, sesuatu yang dahsyat ada ada yang membutuhkan Kawalan, jadinya untuk menikmati leverage yang dahsyat ini, akaun trading anda seharusnya tidak melebihi USD1,000, jika lebih dari USD1,000 maka broker akan mengurangkan leverage ini jadi 1 500 Itu menurut nota yang diberikan di bawah muka surat jenis akaun di ForexMart. Aku Belum lagi mencuba akaun di ForexMart ini tapi kalau anda ingin tahu lebih jauh, bolehlah KLIK DISINI. Sekian dulu buat kali ini Selamat bertrading. Salah satu cabaran terbesar terbesar menjadi seorang trader forex secara solo di dalam persekitaran yang tiada orang lain yang juga merupakan trader adalah Kehilangan FOKUS Sepanjang bulan Januari 2017 rasanya aku sangat jarang bukak MT4 dan aku melihat salah satu akaun trading aku yang Tidak ada stop loss makin jauh negatif mengambang, aku semakin rasa menyampah dan terus membiarkan akaun itu hanyut dan akhirnya pada 1hb Februari yang lepas, akaun ini sudah pun terkena Stop Out yang sesuai berakhirnya riwayat akaun tersebut. Akaun XM MenjadiTrader Ashpro yang sudah terkorban. Disebabkan Aku terlalu degil tidak mahu tutup posisi SELL dan harapkan USD akan menguat, akhirnya akaun ini sudah terkorban setelah 6 bulan lebih berada di dalam dagangan Begitulah kisahnya menjadi seorang trader secara solo ni, gagal sebenarnya bukan terletak pada teknik lebih kepada diri sendiri. Aku Duk cerita pasal kisah sedih aku je ni, mana jawapan kepada cara untuk tidak menangis keluarkan akaun trading leburnya Berikut adalah jawapannya. Pastikan modal yang digunakan untuk trading forex bukan modal dari duit keperluan harian dan simpanan kecemasan Di dalam apa jua jenis perniagaan, perlu diasingkan wang Keperluan perniagaan dan wang keperluan Peribadi Ini adalah penting karena bila wang keperluan dijadikan taruhan, maka akan menyala diri dan akhirnya emosi diri sendiri akan merana disebabkan oleh keputusan yang dibuat oleh diri sendiri. Rugi itu sudah pasti dan untung tidak tahu lagi Pemahaman di atas adalah lumrah alam yang kita alami sebagai manusia Pasti akan mati suatu hari nanti tapi takdir di kurasa hanya tuhan sahaja yang tahu. Pepatah Inggeris dari Benjamin Franklin Jika kamu gagal merencanakan, kamu berencana untuk gagal dalam trading, perancangan mestilah jelas kita harus menghitung harga yang tepat Eg eg eg eg ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit ikit mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka mereka Buat kali ini selamat mengharungi dunia trading akan datang. Penulisan kali ini adalah inti Tan mengenai satu pilihan yang beres aku ambil barang yang pernah ada satu cabaran kewangan yang getir Kisah aku bermula pada bulan Julai 2015 buangan arus kas kewangan aku dah nampak bunuh diri defisit yang mana aku sebenarnya sedang ditaja oleh kredit yang tidak ada yang aku sedari pada waktu Yang sama aku sudah membuat satu komitmen kewangan yang baru iaitu aku telah menjual mobil Proton Wira sedan premium keluaran tahun 1999 untuk Perodua Alza Advanced Edition Hidup aku takdelah mewah mana pun. Kehadiran aku ke sebuah seminar yang selamat hartanah aku sudah teraku untuk mengubah hidup aku Dan keluarga Deposit yang telah dibayar tanpa resit dan sesi pembinaan satu-ke-satu bermula Satu rencana yang akan mengubah dunia kewangan aku telah dirancang dengan rapi dan aku hanya sesuai dengan rencana yang telah dirancang Bermacam-macam dugaan aku akuapi keratin ianya melibatkan permohonan pembiayaan peribadi Dan kredit tanpa cagaran kredit kad Se Telah dana diperolehi, maka lagi deposit dilaksanakan juga tanpa resit ke dalam satu skim pelaburan berasaskan konsep pektor di luar negara 11 bulan kemudian, aku dan keluarga telah menampakkan sedikit perubahan positif Tiba masanya untuk kejayaan apa yang digarap lebih tinggi lagi. Ogos 2016 Inilah titik permulaan kejendah kewangan aku lagi-lagi lagi satu kesatuan kewangan yang agak besar dengan satu kesatuan peribadi islamik menggunakan perkhidmatan dari ejen broker yang sedang komisyen bayaran sebanyak 20 macam jumlah yang diluluskan untuk tujuan reinvestment deposit memang tak pernah ada resit pun Bermula dengan Pembayaran terhenti dan muncul istilah bisnis donasi dan seterusnya website offline, mimpi buruk untuk aku dan juga setiap pelabur yang aku telah bawa masuk telah pun tiba Istilah paling sinonim adalah tersontot. Plan asal dengan unjuran awal akan membolehkan aku masuk ke dalam peringkat yah terp Aksa modifikasi Aku kini berkemungkinan akan berdepan dengan pihak institusi kewangan yang akan melakukan pembayaran bulanan yang telah terjemahkan sebelum pencairan tunai ke dalam akaun bank Baki pembayaran kembali masih lagi ditanggung dan terima kasih yang lebih besar berbanding panjang sebelum ini. Aku cuba bantuan pelatih rencana pemulihan yang dicadangkan terkait modal tidak kurang dengan RM3,500 dengan instrumen yang digunapakai tidak aku yakini diaitu mata uang kripto dan satu lagi Forex Pengalaman aku sebagai seorang pedagang eceran forex picisan menggunakan modal kecil-kecilan mengajar aku untuk Tidak menggunakan modal atau modal hasil penilaian faktor yang ada dalam forex yang dicadangkan yang telah aku hadiri juga menampakkan trading yang menggunakan konsep resiko tinggi yang tidak menepati citarasa dan gaya hidup aku. Tinggal 2 sahaja jalan terakhir yang tinggal, remortgage rumah Yang aku sudah sewakan dengan yang lebih tinggi dan juga menggunakan pinjaman broker untuk menambah lagi modal untuk tutup lubang yang hanya akan terbuka kembali 4-5 bulan akan datang Malangnya permohonan remortgage aku tidak diluluskan atau komitment atau DSR yang terlalu tinggi aku juga tidak bisa lagi Melihat pinjaman broker menikmati 20 jumlah pembayaran yang diluluskan secara tunai di dalam sampul dengan tangan saya telah mengalami jalan yang buntu Pelatih pula hanya mencadangkan untuk cuba membuat rumah refinancing setelah rumah remortgage ditolak tapi permohonannya mungkin masa yang agak panjang paling cepat 2 bulan Katanya dengan kos-kos tambahan yang aku pun tidak pasti aku kesuntukan masa. Seperti kebiasaan, Google digunakan untuk mencari jalan penyelesaian Satu kata kunci yang paling terkenal di kalangan para pemilik utang iaitu AKPK satu per satu aku baca dengan teliti Setelah bersembang dengan rakan seofis, rupanya dah Ramai mereka yang dah gabung Program AKPK dan ada yang telah pun menyelesaikan masalah kewangan mereka Memandangkan hampir setiap hari sekarang ni sejak aku rindu pembayaran, telefon bimbit aku sendional berdering dengan panggilan nurani kewiri yang tak ada yang mau bayaran aku tidak tahan lagi aku tidak bisa lagi menipu sunat untukku Diri aku Pulak tu, bisa SMS lagi mengatakan tindakan undang-undang akan diambil dengan kos akan ditanggung oleh aku Sungguh dahsyat notis-notis yang diberikan aku butuh kesiapan kemelut ini sebelum melarat. Aku pun mendaftar diri aku di AKPK website, semoga Peribadi dan penunjukan buku dengan kadar yang segera. Hari penunjukan pun tiba, aku terus ke Maju Junction Mall bawak kereta terus parkir naik di atas tingkat 8, hanya beberapa tapak keluar dari parkir terus jejak kaki diikap AKPK Cawangan Kuala Lumpur Berbekalkan semua dokumen yang diperlukan dan Juga cetak laporan CCRIS yang boleh dibuat di setiap cawan Gan AKPK sekarang ni, aku diberikan nombor dan penantian penuh debaran bermula.

Comments